2009.03.14. Szekszárdi dombság

Útvonal: Kakasd – Kh – Várhegyi kilátó – Po – jelzetlen út – K+ Sötét-völgy – K+ – Gyermektábor – K – Óriás-hegy – K – K+ – Kn Füzes-árok – Kn – Grábóci erdészlak – K – Jelzetlen út – Fekete-kút – Ko – K – Sötét-völgy erdészház – Kn – Kakasd.
Táv: 18km, szint: 389m

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.
Megtekintéshez Garmin Mapsource letölthető itt. Térkép letöltés: www.turistautak.hu
A letölthető track *.gdb formátumú. Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt konvertálhatod.

Kakasd főterére 10 óra előtt lassan megérkeztek a személygépkocsikkal a túrázók. A menetrendszerinti buszjárat után kiteljesedett a létszám és 25-en nekivágtunk a K háromszög jelzésnek. Kellemes napsütés kísérte utunkat. Meglepetésünkre az előző napi esőzések ellenére csak elvétve voltak sáros szakaszok. A falut elhagyva enyhe emelkedőn mentünk fel a Várhegyre, majd rövid meredek ereszkedés következett a kilátóig. Itt tartottuk az első pihenőnket is. A szép kilátást fokozta a lányok által felszolgált finom sütemény. Teli hassal ereszkedtünk le a Sötét-völgybe, ahol a Gyermektáborig aszfalton haladtunk. Innen kezdődött a túránk „legkeményebb” része: megmásztuk a 285m magas Óriás-hegyet. Itt egy kis pihenő közben csoportképeket készítettünk. Továbbindulásunk után az útkereszteződésben elbúcsúztunk Sz. Istvántól aki szekszárdi lévén a P jelzést követve hazatért. A Hármas-halmon és a Füzes-árkon keresztül megérkeztünk a szebb napokat is megért Grábóci erdészlakhoz. Itt elfogyasztottuk a maradék sütiket és nekivágtunk a túránk talán legszebb részének. Az út mindkét oldala telis-teli volt a tavasz virágaival. A Fekete-kút környékét is szépen kialakították. Pihenőpadokat és kopjafát helyeztek el a kis tisztáson, a forráshoz pedig egy igényesen kialakított híd vezetett. A túra utolsó szakasza a Sötét-völgy D-i részével kezdődött. Az erdészház után hagytuk el a völgyet és a K négyzeten haladtunk fel a 211m magas fennsíkra. Innen szép kilátásunk volt a 6-os út völgyére, Kakasdra és az Északra elterülő dombokra. Innen rövid ereszkedés után beértünk Kakasdra, majd hamarosan elértük a kiindulási pontunkat.
Ezzel véget is ért a 2008/2009-es gyalogtúra szezonunk, és eljött a várva várt kerékpáros túrák ideje.

Túravezető, lejegyezte: Eperjesi József

Fotók:
Blum András fotói megtekinthetők itt.
Eperjesi József fotói megtekinthetők itt.
Farkas Kati fotói megtekinthetők itt.