2009.03.21. Eszkimók kerékpáron

Útvonal: Pécs - Pellérd - Görcsöny - Baksa - Pécsbagota - Szabadszentkirály - Fenyőspuszta - Bicsérd - Aranyosgadány - Pellérd - Pécs
Táv kb. 60 km



A túra útvonala GPS részére letölthető itt.
Megtekintéshez Garmin Mapsource letölthető itt.
Térkép letöltés: www.turistautak.hu

A letölthető track *.gdb formátumú. Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt konvertálhatod.
A túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.


Reggel, mikor kinéztem a házból, nagyon hideg volt. Eszembe jutott a két évvel ezelőtti első túra, mikor szinte csonttá fagytunk, és a magyarmecskei kocsmában a kályha mellett melegedtünk. Átfutott az agyamon, egy másik szezonkezdet is, mikor hóesésben tekertünk Szentlőrinc felé. Ezekből okulva alaposan felöltöztem, még a nagykabátot is magamra húztam.
Idén még nemigen tekertem, "csak" a bakancsomat koptattam. Gondoltam, kerékpár szempontból edzetlenül, 60km szélben, hidegben nem lesz egyszerű. Elhatároztam, hogy nyugdíjas tempóban kerekezek a 48-as téri gyülekezőre, bemelegítésnek jó lesz. A valóság kellemes meglepetést adott, vidáman mentek a kilométerek.

A téren már voltunk egykor többen is, hiába, nincs olyan klassz idő, mint egy évvel ezelőtt. A túrát végül nyolcan tekertük végig. Sokszor segített a hátszél. Többször megálltunk, bevártuk egymást, illetve pihentettük az ülőgumóinkat, ami télen elszokott a nyeregtől.
Pécsbagotán a templomnál megettük az előző napi szezonnyitóról megmaradt néhány pogácsát. A túra jelentős része nem volt nehéz a körülmények ellenére sem, de Pellérdtől Pécsig az erős oldalszéllel kűzdöttünk. A nap sütött, de hideg volt, ami látszik a bringások eszkimó öltözékén is. A mai túrának a célja nem az újdonságok vadászata volt, hanem egy közös edzés a most megnyitott kerékpáros szezonra.



Képek itt.


Fotó, lejegyezte: Keményfi Balázs

Túravezető: Sárszegi Attila



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése