2009.08.26-28. Mozgássérültek és egészségesek együtt Harkányban

Előszó:
Lehetősége volt Klubunknak segítőként részt venni a 2009.08.26-28 között Harkányban rendezett táborban.
A tábor célja az volt, hogy a mozgássérültek és egészséges emberek együtt mozogjanak és megtapasztalják az együttműködés, a közös mozgás élményét.
Beszámoló:
Sikeresen lezajlott a "Mozgássérült Sporttalálkozó Harkányban" a FREE MOBILITY Egyesület rendezésében, magyar, cseh és szlovák mozgássérültek részvételével. A klubot négyen képviseltük (+2 gyerek), a biciklis program lebonyolításához hívtak bennünket segíteni. Szerdán csak előadások voltak, ezekben nem volt mit segíteni, ezért Simor Árpáddal szerda délutánra terveztük a Harkányba biciklizést, amiből gumidefekt szerelés következtében esti érkezés lett. A Miklovich család csütörtökön reggel érkezett a helyszínre, az Arzenál motelbe. Rajtunk kívül Murin Ferenc, a júniusi beremendi kerékpáros találkozó főrendezője segítette a programok végrehajtását.
Csütörtökre tervezte a rendezőség a biciklizést a Harkányból Drávaszabolcsra vezető, új kerékpárúton. A bp.-i "Bringanti" cég és egy gyulai székhelyű egyedi kerékpárokat építő műhely mindenféle háromkerekű ülő, fekvő, kézzel hajtható stb. járgányokat hozott. Reggel ezeket próbálgatták a találkozó résztvevői. Ez alatt én gyorsan bejártam a kerékpárutat, mert még nem ismertem. A mozgássérülteknek végig kellett hajtani a kerékpáruton a drávaszabolcsi torkolatig, és vissza (6,4 km).A mi feladatunk ott kezdődött, hogy át kellett segíteni a csapatot (kb. 10 fő) az 58-as úton, tekintve, hogy a kerékpárút éppen a motellal ellenkező oldalon fut. Ezután végigkisértük őket segítve a rászorulóknak, majd újra az átkelést biztosítottuk visszaérkezéskor. Hihetetlen élmény volt látni a féllábú, vagy izomsorvadásos, stb fiatalokat, és kevésbbé fiatalokat közlekedni. Csodálni lehetett önfegyelmüket, akaraterejüket, s azt, ahogy örültek a mozgás lehetőségének. Mire visszaértünk a motelbe, megérkeztek a Máltai szeretetszolgálat által gondozott szellemi fogyatékosok. Most ezek szállták meg a járgányokat, s velük kellett újra nekiindulni a kerékpárútnak. Ez már sokkal nehezebb feladat volt a fegyelmezetlenségek, ütközések, meg egy bukás miatt. Miklovich Csilla tudta őket a legjobban kezelni. Újabb csoport érkezése miatt még két fordulóra került sor. Elfáradtunk délutánra, mintha legalább 80 km-t bicikliztünk volna. A Miklovich család és Simor Árpád késő délután hazaindultak Pécsre. Én még pénteken reggel eltekertem a vállalkozókkal Gordisáig, meg vissza (kb. 14 km). Volt aki kézihajtású kerekesszéken tette meg ezt a távolságot!Ez után össznépi fürdés következett a gyógyfürdőben. Ezt kihagyva, déltájban indultam Pécsre, majd vonattal haza Pécsváradra.(Útközben begyűjtöttem négy geoládát.)Furcsa, kicsit kényelmetlen érzéssel indultam erre a találkozóra, de úgy érzem, lélekben gazdagodva jöttem el onnan.


Lejegyezte: Iván bá'


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése