2010.11.27. Őszi-téli gyalogtúra a Jakabhegyre

Útvonal: Égervölgy - Mohosi kis-kút - Panoráma úton Babás szerkövek - Petőczpuszta - volt Petőcz akna - Patacsi mező - Égervölgy
Táv: 20 km, szint 780 méter
Túravezető: Fülöp Szilvi

A túra útvonala GPS részére közvetlenül letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt.

Túravezetőnk jól egyeztetett az időjárás felelősökkel, hiszen a túra napján remek idő fogadott minket. Tudni kell azt, hogy 1 nappal előtte és utána egyaránt ronda, nyirkos idő volt jellemző. Tehát a külső körülmények adottak voltak egy jó túrához. Ehhez már csak nekünk, résztvevőknek kellett hozzáadni a magunkét, ami szintén sikerült: A túra kiindulópontján, az Éger-völgyi Teca Mama vendéglőnél (ha jól számoltam) 22 fő gyülekezett. Klubtagok, illetve klubon kívüli ismerősök, és számomra ismeretlen természetbarátok. Köszönhető volt a szép létszám a hathatós propagandának. Hiszen a túra mind a saját weboldalunkon, mind pedig a Túratárs.com-on is meghirdetésre került.
Mi a mai esemény címe? Őszi-téli gyalogúra a Jakab-hegyre. A névválasztás is telitalálat volt, hiszen az út során a Jakab-hegy déli oldalán járva szép őszi napsütésben fürödtünk. Átjutva a hegy gerincén az északi oldalra a tél birodalmába kerültünk. Öröm volt érezni végre a téli hangulatot.
A túra során pihenőt tartottunk Éger-tetőn a játszótéren, majd a Babás szerköveknél. Miközben a csodálatos kilátásban gyönyörködtünk, névnaposaink elővették rejtegetett süteményeiket, melyet örömmel, és hamar elpusztítottunk az egészségükre.
A Babás szerkövek után felkerestük az 1949-es mecseki légikatasztrófa helyszínét. Lásd: (GCLi2).
A túra során hozzánk csapódott és végig velünk tartott Teca Mama kedves magyar vizsla kutyája. Biztos vagyok benne, hogy Ő jobban ismeri a Jakab-hegyet mint bármelyikünk.
Az északi oldalon, mint már említettem, a tél hangulatából merítettünk. Végül visszaérkeztünk Éger-völgybe túránk kiinduló helyére. Ahogy visszaértünk, a kutya rögtön bebújt az óljába és lepihent.
Túravezetőnk féltávnál egy rossz lépést követően bicegősre kellett vegye a járást, de hősiesen kitartott a túra végéig. Kiderült, hogy sajnos 6 hét gyógyulás kell a lábának. Ezúton kívánunk jobbulást neki.

Köszönjük a túrát!

Lejegyezte: Keményfi Balázs

Keményfi Balázs fotói megtekinthetők itt.

Tamás József fotói megtekinthetők itt.

A repülőgép becsapódás helyszínén felolvasott szöveg itt található.