2012.06. Svájci bringázások



Hosszú -végtelennek tűnő- több mint fél éves kihagyás után június 2-án végre nyeregbe pattanhattam. Nem is akárhol, bátran mondhatom hogy egy kerékpáros paradicsomban.
Az elmúlt hónapban 7-800 km-t tekertem, ezekről a túrákról sok képet készítettem melyeket láthattok a webalbumban. Ezt szeretném kiegészíteni evvel az élménybeszámolóval.
Mikor tavały október végén képbe került Dornbirn mint új lakóhelyem az első amit kinéztem mint leendő túracél a Bodensee megkerülése volt. Csiszi barátunkkal vált szokássá ez a tó kerülgetés, 2x a Balaton, egyszer a Fertő tó. Akkor azt mondtam a következö a Garda lesz de az vár egy évet :-) .
A kényszerpihenő alatt sok beszámolót olvastam a tó körüli utakról amiböl azt a következtetést vontam le, hogy ez nem teljesíthető normálisan egy nap alatt, ezért úgy terveztem szakaszokat járok be.
Május 28-án hoztam ki a bicajt 29-én munka után tettem egy kis, kb 20 km-es kört a városban majd szombaton neki vágtam első túrámnak. 
Nem célnak inkább csak iránynak jelöltem ki Konstanzot, tavaly két hetet Bregenzben dolgoztam mellette van Hard, mindkettő város a Bodensee partján van. Viszonylag könnyen megtaláltam a Bodensee radweg -et. Hard után az út kicsit eltávolodik a tótol a Rajna és két másik kisebb folyó torkolata miatt. Általában jól kitáblázott utakon haladtam néha volt egy kis elbizonytalanodás, de eltévedni nem nagyon lehet. Hamarosan egy kis fahídhoz értem, melynek a túloldala már Svájc volt.
Izgalmas érzés volt így lazán áttekerni egy számomra új országba.  Ausztriában, Svájcban nem kerékpárutak vannak, hanem úthálózatok, egy hely elérésére több lehetőség is van és az utak elágaznak, összefutnak. Mindjárt a határ után volt az első információs pont. útirányjelző táblákkal, térképpel, ezek az út során rendszeresen segítenek a tájékozodásban és ötletet is adnak további túrákhoz. Van például az 1-es számú út mely kifejezetten görkorira optimalizált, körbe megy a tó körül és igen hosszan fut a Rajna mentén, sokan is használják. Láttam párban, sisakban mezben csapató sportolókat, gyorsabbak voltak mint én. A másik úgynevezett alpenpanorama weg, (alpesi panorámaút 4-es, 42-es útak) rögtön felkeltette az érdeklődésemet és először St. Gallen, másodszor Appenzell felé tettem egy felejthetetlen kört. Itt volt minden amit az ember elképzel, takaros kis svájci porták, kecskék az úton, tehenek a mezőn, gyönyörű zöld dombok, nem is annyira távoli havas csúcsok. nagy mászások, majd gurulások.
Visszatérve a Bodensee-re, egy bemelegitő 153 km-es Dornbirn - Konstanz, majd egy laza 60 km-es lindaui túra után hirtelen felindulásból egy csütörtöki ünnepnapon megkerültem a tavat, 200 km volt. Így hogy három túrát tettem a tó körül azért volt időm nézelödni is. Lindauban a szigeten boklászva egyszer csak magyar szavakat hallottam egy padról, két srác és egy lány bicajjal, pakkokal. Rövid beszélgetés során kiderült, hogy tévedtem mikor azt gondoltam hogy túrázók. Utca zenészek voltak, az egyik srác és a lány párban a másik srác szólóban nyomta.
A Bodensee és a felette lévö hegyi útak után a Rajna menti kerékpárútat indultam felfedezni, mivel ez egyben görkorcsolyás út is a minősége elsőrangú. 80 km-ig jutottam Walensee -ig, már csak egy 50-es lett volna Zürich, majd ha sátorral megyek benézek :-) .
A Rajna mellett haladva van lehetőség jobbra a svájci városokba betérni, balra pedig a túloldal Lichtenstein, Vaduz. Itt van az 555-ös út, ami öt vár nevü túraút.
Dornbirnban inkább csak hétköznap tekerek itt a szomszédos városok között vannak kifejezett túrautak (természetesen a főútak mellett is van kerékpárút ha közlekedési célból megy valaki) ezek sík terepen, mezőkön, kis patakok, folyó mellett haladnak. A hétvégi nagy túrák után lazitónak szoktam itt 1-2 órát tekerni. Valamint van itt egy Ebnit nevü kis falu ami Dornbirnhoz tartozik, ennek a központja 12 km. Ez az edző utam, heti egyszer kb csütörtökön feltekerek, az kb 70 perc és legurulok az 15-20 perc, ezzel készülök az augusztus közepi Timmelsjoch hágóútra. Ha az megvan újra jelentkezem, addig is kövessetek a Picasán és tekerjetek sokat! :-)


Lejegyezte: Bondor Mihály


Képek:
Bondor Mihály fotói
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése