2013.08.17-20. Kerekezés Velencei tó vonzáskörzetében

Túra kiírás:
Augusztus 17. Velence-Pusztaszabolcs-Líviai tavak-Perkáta-Zichyújfalu-Velence
Táv: 66 km, szint: 150 m. 08.17. útvonal
Augusztus 18. Velence-Dinnyés-Börgöndi szabadidőpark-Székesfehérvár-Pákozd-Sukoró-Velence
Táv: 75 km, szint: 250 m. 08.18. útvonal
Augusztus 19. Velence-Kápolnásnyék-Pázmánd-Nadap-Vereb-Lovasberény-Vértesacsa-Felcsút-Csákvár-Lovasberény-Velence
Táv: 85 km, szint: 540 m - a felső szakaszon jelentős emelkedők. 08.19. útvonal
Augusztus 20. Gépkocsival Adony-komppal Lórév-Makád-Szentgyörgypuszta-Dunaparton kerekezve Dömsöd-Ráckeve-Lórév-komppal Adony
Táv: 50 km, szint: 10 m 08.20. útvonal
Látnivalók a túraútvonalakon

71-en érkeztünk szombaton Velencére, elfoglaltuk tóparti szállásunkat, majd ki-ki strandolni, horgászni indult.
Ebben a 4 napban mindenki szabadon választotta meg, hogy mikor merre tart. Sokan csak rövid távokat teljesítettek, az útvonalat a kiscsoportok úgy variálták, ahogy kedvük tartotta, én csak az alapötletet adtam. Így örömmel futottunk össze különböző helyszíneken. :)

A legnagyobb meleg után, 3-kor indultunk első túránkra. Pusztaszabolcson a templom zárva volt, a melegben tovább tekertünk a Líviai Halastavakhoz. Az adonyi út le volt zárva, így néhányan visszafordultak, mi pedig Zichyiújfalura indultunk. A kastélypark szélén levő büfében oltottuk szomjunkat, s a Gárdonyi emlékház érintésével értünk le a Velencei tóhoz.

Vasárnap sokan csak tó-kört terveztek, mi pedig Székesfehérvárra indultunk. A néhány éve épült kerékpárutat lezárták vízleeresztés miatt. Informálódtunk: autópálya szélességű szakaszon térdig érő vízben kell áthaladni. Ez kihagyhatatlan! Cipőket nyakba, és boldogan vittük, vagy toltuk a bringát. A városban belecsöppentünk az ünnepi forgatagba. A Pákozdi Dóni és Katonai emlékhelyet, valamint a Sukorói ingóköveket sem hagyhattuk ki.
Hétfőn - mivel a Vörösmarty ház zárva volt - megfordítottuk az útvonalat, s elsőként Nadapon, a Szintezési Ősjegynél találkoztunk, sziklát másztunk. A meleg miatt csak kevesen tekerték le a hosszú távot, mi a Pázmándi kvarcitsziklákat is megmásztuk - nagy élmény volt! A déli órákra olyan meleg volt, hogy visszatértünk szállásunkra, ahol horgászaink sült hallal vártak bennünket. A meglepetés-ebéd után irány a strand: felfrissülés a vízben, pihenés az árnyékban, fagyizás, sörözés, ...
Keddre lehűlést, záporokat, zivatarokat jósoltak a meteorológusok, így legtöbben hazafelé indultak. Az erős hátszélben Fricivel elindultunk a tervezett úton. Többször láttam már Lórév határában a kedves kis templomot, de csak most tudtam meg a helyi "kaszásoktól", hogy Zichy gróf kivégzésének helyszínén emelték a kápolnát 1859-ben. Makád után a felújítás alatt álló legyalult töltésen értünk el Tassra, ahol elköltöttük ebédünket, majd a szélvédett Duna-parti kerékpárúton értük el Dömsödöt. Rövid szakaszon kimentünk az országútra - az erős oldalszélben nehéz volt a bringa irányítása, így amint tudtunk, visszatértünk a folyópartra. A ráckevei városnézés után visszatekertünk Lórévre, s a 6-os komppal átkelve befejeztük a túrát.

Tekertünk bő 200 km-t - egyesek kevesebbet, mások többet :) Igazán tartalmas, élménydús túrában volt részünk.