2014.01.26. Horvát-magyar Krndija-túra

A túra eredeti kiírása:
”Donji Miholjacról a Moslavina Podravska, Orahovica útvonalon autózunk a Međa-nyeregbe. Innen indul a gyalogtúra.
Útvonal: a Međa-nyeregből (ahonnan a kolostort szoktuk nézegetni felülről) kirándulunk a horvát barátaink által kiötlött útvonalon Gazije faluba (tea és babgulyás), meg vissza a nyeregbe. Gazije falu kulcsosházánál egy turista találkozóba fogunk belecsöppenni, ahová csillagtúra-szerűen érkeznek más (horvát) kirándulócsoportok is. Itt hagyományosan teát és bablevest mérnek.”

Ez a túra Welsch Robi horvát barátai invitálására indult vasárnap.
A horvát meghívóink 9 órára vártak minket Orahovicán a templom melletti parkolóban. Mivel egy kicsit előbb értünk Orahovicára, tartottak nekünk egy kis városnézést amíg mindenki megérkezett a parkolóba. A mohácsi túratársaink is eljöttek, B. Jani és a fia Gergő és hoztak még pár mohácsi túrázót.
Kedvesen fogadtak minket, kínálgattak pálinkával és minden jóval. Volt aki egy láda almával érkezett és kínálgatta. 9-kor elindultunk, utunk szép behavazott szőlők között vitt, majd két patakátkelés tarkította a túrát. Szintemelkedés az nem sok volt, ezért nem is volt fárasztó a 10km-es séta a szép havas tájon. Közben két helyen is csatlakoztak hozzánk máshonnan indult horvát túrázók, így kb. már 70 főre dúzzadt  a csapat. Egy Gazijama nevű  helyen egy erdei turistaháznál meleg gulyással és kisebfajta kiradodó vásárral vártak bennünket. Itt jó háromnegyed órát időztünk,  ismerkedtünk és próbáltunk beszélgetni :). Majd jól belakva kb . ugyan arra visszasétáltunk a kiinduló helyre Orahovicára .
A táv kb. 25 km lett a végére, a szint az meg elhanyagolható volt. Ez a túra végül is nem a hegyen vezetett, hanem a hegy lábánál. Horvát vendéglátóinknak ez volt az évindító túrájuk.