2014.02.08. Keressünk törököt GY

A túra eredeti kiírása:

Útvonal: Máriakéménd – Ko – Kegytemplom – Ko Z – KL – Törökvár  (GC3ZER) – Z – ZS – S – Sh – KL – Ko –
Máriakéménd.Táv: 14 km szint: 288 m Túravezető: Rostás László rostaslaca@gmail.com  30/914-75-08

Autóbusz indul Pécsről 9.00-kor (bonyhádi járat) Pécsváradon átszállással.
Találkozó Máriakéménden 10.00-kor a bolt előtt.

Minden jó, ha jó a vége!

Pedig ez a túra nem így indult...reggel fél 6 kor vigasztalanul esett az eső, sötét, vastagon beborult ég..na, hogy lesz itt ma túra? és ha lesz, milyen?

De megint beigazolódott, hogy "bízni kell az időben" ahogy Kisember mondta mindig, és be is jött a dolog :)

Délelőtt 10 órára heten gyűltünk össze a máriakéméndi bolt előtt. Szerencsére, gonosz nem volt köztünk :)
Némi szerelvényigazítás után elindultunk a túrára, melynek ötlete E. Józsi túratársunktól származik. Köszönjük neki!
A kegytemplomig aszfalton mentünk, majd a templom megnézése után, elindultunk a néhol még havas, de inkább sáros, lucskos terepen. Szerencsére, rutinos túrások voltunk együtt, senki nem problémázott a talaj minőségéről..helyette jóízű beszélgetéssel múlattuk az időt, és a távot.
Miután az idő belátta, hogy hiába esik az eső, mi akkor is megyünk, feladta a küzdelmet, és elállt. Néha még a napocska is kikandikált..na, napszúrástól azért nem kellett tartanunk :)
A jobb időben  nekünk is jobb lett a hangulatunk, a dombokon kimelegedtünk..és vidám beszélgetés közben elértük a Török-vár domb alját..

Kicsit tanakodtunk, ugyanis a domb nem egy lankás oldal..de természetesen felmásztunk..hisz ezért is jöttünk.
Fentről, bár a párás idő korlátozta valamelyest, de igen jó kilátás nyílt mindenfelé. Én megkerestem a geoládát, majd elindultunk lefelé..és ekkor derült ki, hogy nem  a felmászás volt a probléma :)
Ugyanis lefelé a felázott, sáros, néhol még havas lejtő nagyon csúszott, szerencsére, volt lépcső, és sok- sok fa is..így mindenki egyben leért.
Lent a pihenőnél ettünk, kicsit pihentünk, majd nekivágtunk az út hátralévő részének.
Váltakozva mentünk, hegyen- völgyön, bővizű patakok mellett, égerfás, lápos részek között.

Szép a táj errefelé, dimbes-dombos, patakos...változatos.
Különösebb esemény nélkül értük el a máriakéméndi szőlőhegyet..ahol pincés gazdákkal találkoztunk, akik közül többen ismerték egyik túratársunkat..ennek egyenes következménye volt a visszautasíthatatlan borkóstolás..és nem bántuk meg, ugyanis Feri bácsi nagyon finom fehér borát kár lett volna kihagyni.
Kellemes kóstolás, és beszélgetés után tovább indultunk, és rövid idő múlva elértük a falu felett a templomot, melynek oldalán megnéztük a kitelepítési emléket..szép, és elgondolkodtató.

Fotózás,és véleménycsere után elindultunk a faluba, majd pár perc séta után elértük a boltot, ahol hűséges autóink vártak ránk.
leszerelés, és búcsúzás után, mindenki hazaindult, kellemes fáradtsággal, és szép emlékekkel gazdagodva.

Köszönjük E. Józsinak a túra ötletét. szép helyen jártunk, jót túráztunk, sok élménnyel lettünk gazdagabbak..jó nap volt :)