2014.04.21. Húsvét hétfői könnyű tekerés

Útvonal: Villánykövesd v.m. - Kisjakabfalva - Kisbudmér - bringaúton Bóly - Nagynyárád - Sátorhely (Mohácsi Történelmi Emlékhely) - Majs - Lippó - Kislippó - Magyarbóly - Villány - Villánykövesd
Táv: 63 km Túravezető: Keményfi Balázs

A túra útvonala és a táv eredetileg kezdők részére lett méretezve, de lehetőség volt reggel otthonról Villánykövesdre, illetve a túra végén Villánykövesdről haza bringával menni, így a "hivatalos" túra igény szerint meghosszabbítható volt.

A túra útvonala GPS részére gdb formátumban letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt.

Húsvét hétfő lévén egy könnyű tekerést terveztünk. A "hivatalos" túra Villánykövesdről indult, és oda is érkezett. Akinek ez nem volt elég, előtte-utána megtoldhatta Pécs-Villánykövesd távval. A túra célja az volt, hogy a kezdő túrázók is bekapcsolódhassanak programjainkba.
Megvártuk míg megérkezik a pécsi vonat, illetve az utolsó, Pécsről bringával jövők is, aztán közösen elindultunk.
A túra elején a néhány hete már bejárt, "bólyi-bringaúton" haladtunk. Bóly előtt találkoztunk egy 80 év feletti bácsival, aki rendszeresen elektromos kerékpárjával megy a környékbe természetfotózni. Kívánom, hogy annak idején mi is ilyen hobbi rabjai legyünk!
Bólyban fagyiztunk volna egyet, de piros betűs ünnep lévén a hely zárva volt. Továbbgurultunk Nagynyárádon keresztül Sátorhelyre. Útközben észrevettük, hogy Frici nincs velünk. Mint kiderült jól eldiskurált a bácsival az elektromos bringa rejtelmeiről.
Sátorhely mellett pihenőt tartottunk a Mohácsi Történelmi Emlékhelynél. Frici itt ért be minket.
Mivel neki még aznap dolgoznia kellett, egy röpke pihenő után Marcsival elindultak Majs felé. Nemsokára mi is utánuk eredtünk. Majs után a dombtetőn még intettek egyet, aztán már csak a kondenzcsíkjukat láttuk. Még csoda, hogy két éjszakás műszak között még be tudta vállalni a túrát.
Utunk során továbbra is kerestünk valami nyitva tartó fagyizót, de csak Villányban, a Városháza mellett sikerült találni. Ez viszont igen finom, nagy adag és olcsó volt.
Otthon nézve a képeket derült ki, hogy Friciék mennyire ugyanazt tették mint mi, mivel ők is ugyanitt ettek fagyit. Pedig nem beszéltünk össze. Talán ugyanolyan gombócokat is?
Az egész túra kellemesen sikerült, és a kezdők is megerősödtek nem csak testiekben, hanem lelkiekben is, hogy velünk tudnak tartani.
Villánykövesd előtt Laca ötletére még lehetőség volt a templomhegyi tanösvényt megtekinteni. Villánykövesden véget ért a hivatalos túra. Innen voltak akik vonattal, voltak akik autóval, és voltak -méghozzá szép számmal- akik bringával tekertek haza Pécsre illetve környékére. Legtávolabb lakó társunknak erre a napra a reggeli oda, illetve a túra végi visszatekeréssel együtt 130 km körüli táv jött össze.