2014.05.31. Délvidéki bringázás drávai sétahajózással

Útvonal: Pécs (48-as tér) - Kozármisleny - Újpetre - Vokány- Siklós - Harkány - Drávaszabolcs kikötő ( 1,5 - 2 órás sétahajókázás a Kormorán sziget felé) - a Fekete víz töltésén új bringaúton- Hétöles-tó- Kémes Adorjás - Kórós - Rádfalva- Diósviszló - Ócsárd- Görcsöny (Fagyizás)- Pellérd- Pécs
Táv: 103 km

13-an indultunk el reggel a 48-as térről. Már az üszögpusztai kis emelkedőnél kiderült, hogy az emelkedőkkel lesznek gondjaik egyeseknek :)
Kozármisleny elején további 5 fővel gyarapodtunk. Újpetréig a visszafogott tempó és a hátszél ellenére is nagyon szétszakadt a társaság ezért már itt Újpetrénél tartottunk egy kis kényszer pihenőt, hogy a lemaradtak is beérjenek minket.
Sajnos a csapat egy részének az erőnléte sőt a bringáik felkészítettsége is hagyott kívánni valót maga után. Amikor megérkezett Újpetrére és kifújta magát, akkor Vokánynak vettük az irányt ahol csatlakozott hozzánk a Rostás family is. Itt megint összevártuk a lemaradozókat és mentünk tovább. Már ekkor látszott, hogy a kissé vontatott haladásunk miatt necces lesz a mi 11 órai drávaszabolcsi megérkezésünk.
Vokány utáni dombon megint be kellet várni a végét, kiderült, hogy az egyik egyetemista srácnak beállt a pedáljában a csapágy és ezért az nem forog ezért maradtak le . Mivel ezt nem lehetett orvosolni, szegény így szenvedett le Drávaszabolcsig. Sajnos oda kellett szólni telefonon, hogy egy kicsit késni fogunk aminek nem örültek, de mondták, hogy megvárnak.
Sajnos időhiány miatt elmaradt a csodás Göntér-dombi kilátó és emlékmű megtekintése !
Siklós majd Harkány érintésével nagy küzdelmesen végre leértünk Drávaszabolcsra a kikötőbe, ahol már tűkön ülve vártak minket a kapitány és egy család akik szintén a sétahajózásra jöttek.
Hosszas vacakolások árán mindenki lezárta a bringáját és felszálltunk a hajóra.
A hajókázás során pár érdekességet is elmondott a kapitány a Dráváról a kormoránokról és a réti sasokról. Nagy szerencsénk volt, mert pont sikerült látnunk egy rétisast amint lecsap valami halra a vízen, sajnos túl gyors volt így jó fényképet nem sikerült róla készíteni.
A hajón voltak akik pár itallal frissítették magukat :)
Voltak páran akik nem jöttek hajózni, ők a parton vártak amikor kikötöttünk. Kikötés után ketté vált a csapat, mert voltak akik Villány felé vették az irányt, hogy rövid ejtőzés és a hegy levének megízlelése után vonattal menjenek haza :)
Mi az új Fekete víz menti kerékpár úton betekertünk Kémesre, majd kis keresgélés után Adorjás felé vettük az irányt  szép réteken és ligetes erdők mentén elértük Rádfalvát majd Diósviszlót ahol az Ormánság kapuja nevű emlékműnél megpihentünk és ittunk ettünk egy jót. Utunk  Ócsárdon át Görcsöny felé vezetett, ahol a terv szerint fagyiztunk egyet . Akik siettek és nem akartak fagyizni azok elköszöntek és Pécs felé indultak. A fagyik elfogyasztása után megkűzdöttünk görcsönyi dombbal, majd Pellérden  megint elköszöntek páran, mi rátértünk a kerékpárútra és így értük el Pécset. Az Expo-center felé mentünk be és itt feloszlott a csapat maradéka is.
Jó időnk volt jó kis túrát tettünk meg, de újdonsült felkészületlen társaink még gyakoroljanak egy kicsit, tegyék rendbe a bringájukat, mert nagyon visszafogták a csapatot, pedig nem száguldoztunk !

Lejegyezte: Kónya Tamás

Bodrogi Frigyes fotói
Kónya Tamás fotói
Rostás Laca fotói

1. Kedves Drusza!

Az "egyik egyetemista srác" a túra előtt 3 nappal vitte el a bringáját az általad javasolt és preferált kerékpárszervízbe, ahol lecserélték a pedálját. Szóval szerintem mindent megtett azért hogy ne legyen műszaki hiba a túra során. Természetesen mindenki hibázhet még az általad javasolt és preferált kerékpárszervíz is, amit mit sem bizonyít jobban mint hogy a szervízben elnézést kértek és orvosolták a hibát. Az "egyik egyetemista srác" becsületére legyen mondva, hogy derekasan küzdött és 50 km letekert 1 lábbal. Respekt!

Ettől függetlenül nagyon élveztem a túrát, amit ez úton is köszönök Neked, és remélem sokat tekerünk még együtt!

ps: Gratulálok a horvát vizsgádhoz!