2017.06.15-19. Kerékpártúra a tornyiszentmiklósi fekvőkerékpáros találkozóra

Útvonal:
1. nap: Pécs - Szigetvár - Patosfa - Homokszentgyörgy (3,5 km földút Rinyabesenyőig) - Nagyatád - Kaszó - Nagykanizsa - Letenye - Tornyiszentmiklós. Táv: 166 km.
2. nap: Tornyiszentmiklós - Dobri - Tormafölde - Szécsisziget - Lovászi - Tornyiszentmiklós. Táv: kb. 50 km.
3. nap: Tornyiszentmiklós - Lendva (Slo) - Dobri - Csörnyeföld - Tornyiszentmiklós. Táv: kb. 50 km.
4. nap: Tornyiszentmiklós - Tormafölde - Vétyemi Ősbükkös - Bázakerettye - Borsfa - Nagykanizsa - Miklósfa - Bagola - Pogányszentpéter - Ágneslak, vadászház és arborétum - Csurgónagymarton - Szenta - Kanizsaberek - Kaszó - Nagyatád - Mike. Táv: 123 km
5. nap: Mike - Kadarkút - Bárdudvarnok - Szenna - Zselickisfalud - Kardosfapuszta - Bőszénfa - Szigetvár - Pécs. Táv: 111 km

A túránkon csak hárman vettünk részt, két előzetes jelentkező végül visszamondta a részvételi szándékát. Első megállónk Szigetváron volt, ahol körbebringáztuk a várat és a vár menti parkot. Innen a térképen kinézett földutat választottuk, ahol 3,5 km-en keresztül toltuk a bicajokat a nagy melegben, mert a földút egy süppedős homoktengernek bizonyult. A tervezett rövidítés csak távban sikerült, időben két órával hosszabb lett a rövidebb útvonal. Következő hosszabb pihenőnk Kaszópuszta látványosságainak bejárásával telt, ahol párom kitalálta, hogy ha már úgyis ilyen közel vagyunk a célhoz, nyomjuk le egy szuszra az egész távot. Így is tettünk, innentől befejeztük a nézelődést. Attila szólt, hogy a lombkorona sétányt meg kellett volna nézni, de ezt már csak Kanizsán mondta, úgyhogy inkább a visszaútra terveztük be. Még aznap este, sötétedés előtt meg is érkeztünk Tornyiszentmiklósra, ahol már vártak minket. A másnapra beígért rossz idő az éjszaka átszaladt fölöttünk, de a nagy szélben reggelre minden megszáradt. Az aznap érkezők azonban útközben többször is eláztak, úgyhogy jó döntés volt egy nap alatt lenyomni a távot. A nap programja a környék nevezetességeinek a felkeresésével telt, három kilátót is meglátogattunk (Tornyiszentmiklós, Tormafölde, Csörnyeföld). A látnivalókból sok volt, nem részletezem, majd a képek beszélnek helyettem. A vendéglátásra panasz nem lehet: terülj-terülj asztalkám, minden helyi jóval, csak a sörért kellett fizetni, bor, pálinka, szalonna, ennivaló volt rogyásig. Másnap Szlovéniába túráztunk, Lendva volt a cél, majd ebéd után a helyi szőlőbirtokos meghívására nyitott pincés, borkóstolóval egybekötött rendezvényen vettünk részt. Következő nap, vasárnap indultunk haza, mivel páromnak másnapra már nem volt szabadsága, de Kanizsa túl közel volt, ezért egy kis kitérőt tettünk az ősbükkös felé. Jó sok szintet sikerült összeszedni, szép nagy erdőkben tekertünk. Maritól Kanizsán elbúcsúztunk, ő vonatra szállt, mi pedig Atillával az Ágneslaki Vadászház és Arborétum felé indultunk Pogányszentpéter után egy lezárt erdei úton. Ezt érdemes megnézni annak, aki még nem látta, mert nagyon szép a környék és az arborétum is. Utána a kimaradt lombkorona sétányt is útba ejtettük Kaszón, majd sátorhelyet kerestünk, amit Mike után meg is találtunk egy lekaszált réten. Másnapra a zselici erdő bebarangolását terveztük, Bárdudvarnok felől végigmentünk a zselici parkerdő lezárt útjainak nagy részén. Attila még nem járt a Sasréten, úgyhogy ő még oda is legurult, amíg én pihentem a nagy melegben és vigyáztam a csomagokra. Ezzel a látnivalók és túránk látványos része véget ért, kora délután haza is érkeztünk Pécsre. A túra össztávja 503 km lett.